Alla inlägg under oktober 2013

Av Per - 7 oktober 2013 20:47

Sjukstugan fortsätter med hundarna.   

I dag var vi till Vetten med Legolas han har tagits hårdast av magsjukan, han blev upp vätskad å fick medicin för sina mag problem så nu hoppas vi att det ger sig med sjukstugan här.


Legolas verkar svara bra på sin hjälp från Vetten på sina magproblem, han är piggare i kväll så hoppas nu att det blir lugnt på sjukfronten nu.


Nitro har tack o lov klarat sej från magsjukan, hennes mage växer å ser jätte fint ut. Så nu går vi å bara väntar o hoppas allt ska gå bra för henne. Nitro är på 46e dygnet å det ser jätte fint ut.


Härligt med brittsommaren +18c på efter middagen när vi kom hem från vetten i dag

Bara tacka å ta i mot med sensommar värmen,


Har bara slöat å kopplat av annars i dag å de kan behövas i bland det med.


Ska nu kika in på fb å se vad som hänt idag.,


///  Hare så gott alla   

Av Per - 3 oktober 2013 20:01

Nu startar jag upp bloggen igen, så nu få jag hoppas att sköter den bättre.


Vi börjar med lite tillbakasikt på en rundbane tävling den 6/7 som jag var på med min BlackKnight till sundsvallsbanan Medeldistans /488 meter Min Black Knight startade jätte bra splittid på 5,47 sekunder = 75meter. Kanonstart med andra ord Pele som jag kallar min hund skar in i första böj och ökade på så han vann sitt lopp utan knuffar å trassel, rent och härligt lopp. Han vann på tiden 33,10 och fick sitt första vinnar täcke "Delta whippen" hette loppet, jätte härlig vinst.


Sen var vi vi till västerås den 17/8 å tävlade på kort distans  295 meter då blev vi tvåa  efter vinnaren           Moon Quake Shake lika så  24/ 8 västeråstävling tvåa då med men Moon Quake Shake är en kanon duktig hund bara att grattulera honom.


Jag tänkte att det blir en rolig tävling i Midlanda Sundsvall den 7/9 anmäler dit på medeldistans men det har jag ångrat milijoner ggr,


Pele startar jätte bra då också 5,45sek på 75meter han ska skära in men Något häder, han får sej en riktig tryckare


Men han går i mål som 3a i alla fall, men jag fick avsluta säsongen då pga av att pele haltade å hade ont,


jag frågade Domare,kurvkontrollanter om dom såg något men ingen hade sett något naturligt vis,


men jävligt tråkig avslutning på säsongen, vi missade 5st tävlingar denna säsong men så är det å inget går att göra något åt det men nu är Black Knight ok efter smällen han fick på Midlanda banan, Nästa säsong får jag tänka anorlunda.


Pele fick i alla fall springa 6st lopp alltid något, sex startade lopp å fyra st k1 tider å en m1 tid och en m2 tid i loppet han blev skadad i. 


Underbart facit med 6startande lopp och 5st elitklass tider å i strul loppet en m2 inget å skämmas för.


Nu är det Black Nitros tur att ha valpar Peles syster.  Hon är parad den 23/8  med Oochigea`s Jazzctime.

Så nu är det bara å längta till slutet på oktober, nu ser vi riktigt att hon är med valpar,bara åhålla tummarna att allt ska gå bra för våran Nitro nu.


Jag har varit på Järbo banan och hjälpt till som funktionär istället vid deras tävligar när jag inte har haft någon fräch tävlings hund.  Jätte skoj har det varit att träffa hundkappare från när å fjärran.


Nu håller vi tummarna för Black Nitros valpning..


Hare så gott /////  Per

Ovido - Quiz & Flashcards