Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Per - 5 mars 2010 21:52

I dag har jag hjälpt vår äldsta flicka och karl och snickra på sitt blivande stall.

det började med att jag skulle åka med en kille som skulle åka med en traktor till ett ställe en bit i från där jag fick guidning och hämta virke hos en såg,men ägaren var i skogen och kollade på kommande sågning.Åkte tillbaka och blev bjuden på kaffe.Telefonen ringde det var han med traktorn,han sa jag fick stanna halvägs och spänna dom förbanade djävl... kedjorna  på traktor helv.......

Vi fortsatte med kaffe drickande det sa bara braak,och jag satt på golvet ha ha jag klarade mig denna gång utan blesyrer.Jag byter stol kaffe pratet fortsätter,telefonen ringer min dotter i andra ändan punktering på traktorn ha.... ha hon åker dit med en kompressor modell mindre försöker med att få i luft,det funkar tror vi ca en km slut på luften.Jag får besked att virkets hämtningen blir i morgon Jag åker tillbaka till stallet och hämtar dotterns kille,

vi åker och river av hjulet på traktorn kör sen till en däck firma ordnar nytt däck o slang,tillbaka till traktorn skruvar tillbaka hjulet.Kör traktorn dit den skulle från början. Vi åker till stallet, Ringer och beställer pizza o vad gott,jag blir hem skjutsad till kinsta. Hoppas morgondagen funkar lite bättre nu somnar jag nog o vaggad.


God Natt hörs imorgon


//per

Ovido - Quiz & Flashcards