Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Per - 11 februari 2010 21:07

I dag har sista isen fått lämna taket. Så nu har jag skottat med traktorn runt tomten så hundarna har fritt att springa som dom vill. Black Nitro o Black Knight har tagit dom största snö högarna i besittning. Dom far fram som två svarta blixtar Tur att dom är svarta så man ser var det bär av någon stans.Hoppas nu bara att graderna håller i sej nu -5.2 nu det passar oss utmärkt. Då slipper man krångla med kramp i tassarna o dyl.


Nu måste jag tänka på eldning för nattens värme,


Ps Tack Linnea för sporrningen till snus avvänjningen

klarat en dag till utan problem  


Hare gott hörs i morron

// Per


Av Per - 11 februari 2010 09:36

Ja då provar jag igen. Skrev inlägg natten som var men precis när jag skulle spara det vips så funkade inte bloggen längre, gick in på andras bloggar från samma bloggplats men tji fick ja lika över allt,då gjorde vi kväller i stället.


Onsdag då fick vi hugga is från taket    för det har runnit in så två väggar o ett golv känns blöta. men vi kollade efter några timmar då var det bättre med blötan.

Så nu får Whippet pojkarna ny rustat sov rum  ,


Alla hundar fick sin efterlängtande lång promenad igen efter kylan -23 upp till + - o Det känns konstigt på några timmar.


Trot om ni vill nu har jag börjat med att sluta snusa efter 40 års snusande 2dgr   utan snus ,det känns riktigt bra,Nu gäller det att visa alla att jag klarar av resten också.    


Hare bra hörs i kväll om dagens bravader


// Per

Ovido - Quiz & Flashcards